Keep dreaming, keep playing, keep learning
"Don't worry that children never listen to you; worry that they are always watching you."
Programul Școala Altfel este un adevărat balon de oxigen în sistemul de educație românesc. Deși încă perfectibil, după o suită de formule de debut, programul s-a conturat cu un specific aparte în multe dintre instituțiile de învățământ: o săptămână de activități noi, diferite de rutina unui an școlar. O săptămână în care atât cei mici cât și cei mai mari se implică în povești care au drept scop bucuria unui împreună distractiv și educativ.
Activitățile cu grad mare de atractivitate aduc şi un plus firesc de emoţie, manifestat sub diferite forme: agitație, neliniște, presiune, gălăgie, dezorganizare.
Organizatorii acestor activități trebuie să găsească soluții potrivite grupului, cu bugete rezonabile și rezultate vizibile.
A găsi o formulă eficientă între toate aceste coordonate, în vremurile noastre, poate fi dificil: multe oferte, prețuri uneori nejustificate, rezultate difuze, surplus de tehnologie sau stres în organizare. Oboseală.
Din experiența cursurilor de formare, a sesiunilor de Team Building derulate cu adulți sau copii, a cursurilor predate studenților din universități cu profil uman (pedagogie, sociologie, asistență socială) și a muncii educative într-un sistem de învățământ românesc, aproape de provocările pe care acesta le ridică, propunem idei care promovează lucrul în echipă, comunicarea caldă, prietenia și, mai presus de toate, zâmbetul.
Organizarea tuturor activităților pe care le propunem asigură, mai presus de orice, siguranța fizică și emoțională a copiilor.
Activități în interior sau în aer liber, aproape de zona unde este instituția de învățământ sau departe, în zone turistice consacrate.
Să fim o echipă, să lucrăm împreună, să dăruim, să pierdem sau să câștigăm, să ne distrăm.
Atelierele noastre au durate de la 2 ore până la o zi.
Crearea programului presupune o întâlnire de lucru între echipa noastră și reprezentanţi ai copiilor (instituția de învățământ, părinți) astfel încât să existe congruență între viziunea educativă propusă și realitatea psihologică a copiilor.
Conceperea activităţilor presupune o evaluare atentă a specificului emoțional al grupului, evaluare făcută de psihologul echipei noastre.